Thursday, January 04, 2007

Geografi-Nörd = Moi?

I fredags när jag var i Nyköping och fikade med Fimpen så ringde min gamla vän Mango.

- Vad gör du? frågade han.
- Jag är i Nyköping och fikar med Fimpen svarade jag.
- What?!! Åker du fem timmar för en fika?
- Mango, gulle det är en timma med tåg från Stockholm.
- Ahja men ring mig när du kommer tillbaka till Sverige igen sa han.

Oh so funny!

Det roligaste är att det finns fler såna som han där ute. Det formligen vimlar av dem. Här om veckan var jag på en fest och då var det inte många som kunde svara på var Kristiansstad eller Arboga verkligen låg.

Sånt där är lite kul. Det har blivit min nya grej. Att kolla folk geografisinne.

Jag måste sluta snart dock.

Jag börjar bli jobbig.

3 comments:

Thérèse said...

Haha jag är likadan själv. Jag kan nog bli lite odräglig ibland Blir faktiskt förvånad över hur många som har så otroligt dålig koll på geografi

Stora Morran said...

he he ja jag med. Inte för att jag är en vandrande kartbok direkt men visst vet man väl att Karlstad ligger i Värmland...

Anonymous said...

Gillar du sånt kan du ju fråga nästa gång vilken landskap i Sverige som inte har en stad.