Tuesday, January 23, 2007

In controll

Idag vaknade jag med en mycket skum åkomma. Det liksom flimrade för mitt ena öga. Jag gick omkring en timma eller två med det här flimret som var mycket störande. Jag såg knappt något när jag sminkade mig.

Efter ett tag fick jag för mig att jag skulle få epilepsi. Jag vet inte varför jag tänkte så men det var något med att det det kändes som ett stroboskop innanför ögat och att jag vet att sånt kan utlösa epilepsi och ungefär så gick tankegången.

Men sen kom jag på att detta säkert var mitt livs första migränanfall. Jesus, tänkte jag för mig själv. Sånt där har jg inte tid med nu. Nej det verkar överhuvudtaget jobbigt att ha i sitt liv.

Jag gick och drack två stora glas vatten och sa till mig själv att skärpa mig.

Efter tio minuter var flimret borta.

Det tror jag att jag ska fortsätta med. Så fort jag har ont någonstans eller nåt är jobbigt. Så säger jag bara till mig själv på skarpen att skärpa mig så försvinner det.

Numer kontrollerar jag min egen kropp.

Det känns bra.

No comments: