Friday, January 12, 2007

Linor...?


Min pappa ringde mig igår. Han har börjat läsa ”Snabba Cash” av Jens Lapidius på min rekommendation. Först var han himla nöjd för han hade läst att JW, en av huvudpersonerna i boken hade köpt en Canali blazer och eftersom han också precis hade köpt en sån kände han sig himla nöjd och hipp. Sen diskuterade vi vidare lite om hur kriminella dörrvakter egentligen är och att den där jugoslaviska maffian inte verkar vara att leka med. Sen säger min pappa något som absolut kommer på min topp 10-lista på det konstigaste han har frågat mig.

Han säger:

”Jaha hur är livet kring Stureplan nu förtiden? Är det många som tar linor? ”

WHAT?

Nej pappa. Jag ser inga som tar linor. Jag ser aldrig någonting faktiskt. Jag har aldrig ens sett kokain.

Kanske är jag naiv men det är min verklighet.

8 comments:

Anonymous said...

Vi får gå ut o spana efter linor ikväll då! Hahaha...

Stora Morran said...

nej usch sluta säg så! Jag ska minsann maila Alex Schulman och få hans inlägg där han skrev att han heller aldrig ser knark fast han är Mista Stureplan!

Produktionsledaren said...

Åh Jesus kristus det där kommer nog på min topp tio roligaste pappasägningar ever, tillsammans med en kompis pappa som inte kan engelska och sa "[bårte snacking]", när han var på semester och inte ville prata med en brittisk man. Mohahahaha.
Pappor kan vara så konstiga. Undra om M kommer fyra av en och annan sån där höjdare när ens egna barn är i ens egen ålder, mödrar är ju generellt okladerliga....eller hur...???!!!

Stora Morran said...

Prodis: Ja pappor kan vara roliga men jag tror att mammor också kan droppa en hel del skumma grejer.

henover said...

Jag har inte sett något heller. Men så brukar jag missa en massa saker som är mitt framför näsan på mig...eller så är det bara den gamla vanliga naiviteten som spökar. Har inte Schulman sett något, så är det väl inte så konstigt om vi inte gjort det heller, eller (eller var han ironisk när han skrev att han aldrig sett något)?

Stora Morran said...

Jag vet inte om schulman var ironisk eller inte men jag minns det erkligen inte så. Jag tror han var helt ärlig. Det vore skumt att skriva en sån grej annars. Jag ska tjyven fixa det där inlägget på nåt sätt...

Blygisens betraktelser said...

Haha...Din pappa försökte vara listig där! Hahaha...så söt!
Jag har heller aldrig sett kokain.

Stora Morran said...

Schulman har svarat på mitt mail. Sä här skrev han: Ha ha. Jag säger ju det - jag har aldrig ens sett det.

"Knark finns det nog, men bara för de invigda.

Hälsa din farsa det!

Eller sök på google: knark Stureplan.se Schulman

Eller när, då hittar du det!

Alex"

Jag hittar inte inlägget. Går igenom hans blogg och karl skriver ju fem per dag så det är ett heltidsjobb jag inte har tid med.