Tuesday, January 23, 2007

baggis


Jag satt för mig själv hemma hos Tette igår och kollade på guldbaggegalan. Jag älskar alla former av galor. Idrottsgalan, Baggegalan, Grammisgalan. You name it och jag slukar det. Tjurar som ett barn när pristagarna gråter (jag har övergett sten-imagen).

Men igår vann den där rackarns "Förortsungar" allt som gick att vinna. En barnfilm med IKEA-reklamungen och Gustav Skarsgård i någon slags musikal...

Säkert jättebra, men det blir så tråkigt när en tar allt. Det borde vara lite mer rättvist på nåt sätt. "Farväl Falkenberg" som det har varit ett sånt ståhej om fick inte ett endaste litet tröstpris. Det hela kändes nästan lite skumt, som en komplott på nåt sätt.

AM skickade ett mycket passande sms till mig när det var över, där det stod: "Vem har legat med juryn?"

Ja man kan ju verkligen undra.

4 comments:

Produktionsledaren said...

Jag hörde att Gustav hade legat med alla i juryn. Pappa Stellan med.

Stora Morran said...

Nej med usch! Så klart är det sant. Du kan ju skvaller!

Anonymous said...

Jag misstänker också Gustav...

Stora Morran said...

Men usch sluta med era teorier. Det här är ju en barnfilm vi pratar om.