Tuesday, January 02, 2007

Dagen "ifter"!

Nyårskalaset blev mycket lyckat i söndags. Kvällen bjöd på mycket ostron, skratt, tårar, skandaler, stolsleken och ganska mycket bubbel. På det hela ett mycket bra nyår.

Igår kom dock baksmällan. Den härliga nyårsångesten vällde fram i parti. Just den dagen är inte min favorit av alla årets dagar. Det är då man måste tänka efter vad man vill ha ut av det nya året och vad man man hoppas ska hända.

Det är då den hårda klumpen i magen växer.

Sen var det en annan sak som låg och sved lite i magen. Morran betedde sig som en liten gris mot någon där på nyårsmorgonen. Kors, man fokuserar så himla mycket på hur andra beter sig mot en själv att man lätt kan glömma bort att man själv går omkring och för sig som en vandrande skitstövel.

Ja, Jesus nu kan 2007 bara bli bättre!

Kors vad skönt!

4 comments:

Blame it on the stones said...

tack för en mycket trevlig nyårsfest! jag är otroligt nöjd, det är nästan så jag önskar att det skulle kunna bli nyårsafton all over again. men nu är det ju ett härligt nytt år som väntar...

Stora Morran said...

He he ja det vore nåt, att köra nyårsafton all over again. Ska vi säga på lördag...?

Produktionsledaren said...

Jag är på på lördag, som vanligt var det jag som var mest fullast och odräglig, så vi kan ju dela en siamesisk träkeps och önska oss bättre lycka nästa gång : )

Stora Morran said...

Skönt att höra att även du kan bete dig illa! Vi kör om nyår igen på lördag! Jag är också mycket intresserad av att köra en sån där "Repeatfest" som Silverfisken skriver om! Är du på?