Wednesday, January 03, 2007

Mature

Jösses jag tror jag går mot en vuxen personlighet med stormsteg. Morran har nämligen alldeles nu i dagarna lärt sig att dricka te utan socker. Ni som känner mig vet vilken bedrift detta faktiskt är. Jag måste dricka med mjölk dock, annars går det inte. Jag kan inte säga att det är "supernice", det känns fortfarande lite småfattigt, men det funkar, det är det som är grejen.

Nu kanske många börjar hetsa över att jag bör dra ner på sockret i kaffet också. Men där ber jag att få sätta ner en liten bestämd och hårig tass. Kaffe ska drickas med mjölk och socker annars går det inte. Det hävdar jag å det bestämdaste!!!

Jag är en sockergris och det står jag för. Nej nu har Oprah börjat för länge sen. Gotta go!



"Coffea, tea, me?"

6 comments:

Blygisens betraktelser said...

Oprah! Det är ju för läskigt denna gång. Slå genast över till Casablanca på ettan!
PS. Hur går det med dina drömmar då? Drömmar= bok!

Stora Morran said...

Jo tack jag fortsätter att drömma...

Produktionsledaren said...

Personligen släpper jag allt jag har i händerna när klockan slår två varje gång jag lyxhotellar och rusar till Afternoon Tea. (Dricker generellt ytterst sällan kaffe). Dessutom uppskattar jag bara dessertvin, cherry och portvin och en och annan nötig likör. Jag har aldrig beställt in en whiskey i hela mitt liv. Gillar blommiga tapeter och små hundar men föredrar katt. Avgudar Oprah och smygttittar gärna på Dr Phil.
Jo jag har gått från tjej till tant, hoppade över kvinna, det kändes så onödigt liksom.
När sa du att syjuntan började?

Stora Morran said...

Asså inte för att vara sån men jag skulle nästan vilja starta en syjunta. Skulle det vara helt fel?

Produktionsledaren said...

Man skall icke förakta korsstyngnet och kaststyngnet...

Stora Morran said...

Fatta vad gosigt med en liten syjunta och afternoontea. Bara sitta och sticka och skvallra. Stich & Bitch!