Friday, September 30, 2005

Fimpen

Fimpen saknas mig. Fimpen är min vän Karin. Jag började kalla henne så när vi var i Shanghai förra året. Fimpens favo- sysselsättning var, då under den månad vi var där, att röka. Varje tillfälle tyckte fimpen kunde firas med en liten cigg. Ibland kunde hon gå och sminka av sig, borsta tänderna och sätta på sig pyjamas och sen tända en liten cigg i sängen. Mmm gos.

Därefter fick hon namnet Fimpen. Det är så roligt att kalla Karin för Fimpen för hon ser absolut inte ut som en fimp. Fimpen gillar allt som är piffigt och fint som pärlörhängen, Barbour, Burberry, Mulberry och Louis Vuitton.. Det blir en så rolig kontrast liksom om man kallar en liten blond docka som är stassad till tänderna för Fimpen. Så därför heter hon så.

Men nu har Fimpen flyttat till Irland så nu kallar hon sig McFimpley. Också roligt.

Jag saknar Fimpen. Om man var bakis och skulle skriva uppsats egentligen så kunde vi sätta på fimpens favo film : Nothing Hill och ligga på soffan och pilla varandra i håret istället. Lite jobbigt för Fimpen gillade at säga alla replikerna innan skådespelarna.

Nu är Fimpen finanstjej i Dublin. Hon dricker Guiness hela dagarna och jobbar på kaggen och jag tror hon börjat bli lite rödhårig också om jag ska vara ärlig. ….

No comments: