Monday, September 19, 2005

Banana problems

Min kollega Banana ( vi kan kalla henne så) har ofta problem hur hon ska agera med sin date. Ena dagen vill han träffa henne på gruppdate med alla sina kompisar men Banana avböjer för hon vill inte hänga i grupp direkt så där i börajn.

Nästa gång ställer han in för han är sjuk säger han, då tror Banana att han inte gillar henne. Nästa dag ringer han henne om natten och vill sova över. Banana vet inte vad hon ska tro när han sen inte hör av sig igen.

Varje dag heter det -Morran vad ska jag göra? Vad skulle du ha gjort? Ligger bollen hos honom nu eller hos mig? hur länge ska jag vänta innan jag ringer?

Morran blir alldeles villrådig och svarar alltid att Banana ska hålla sig kall och spela lite svår. Det funkar inte så bra. Banana vill ju träffa honom och när det inte står så många andra på tur så har Banana överseende med en viss del avbokade dater osv.

Så Morran ger råd och Banana gör tvärtom. Nästa dag vill Banana ha nya råd som inte kommer att följa.

No comments: