Wednesday, December 21, 2005

SL= jordelivets svar på Tekla!

Okej igår fick jag en skön dos av hur beroende man är av att SL sköter sitt jobb. Först var den blå tunnelbanan från jobbet försenat. Vid Fridhemsplan var bussen hem till Fredhäll försenad.

Väl hemma stuvade jag ner alla julklappar, kläder och stuff som skulle med hem till etown, i allt jag kunde hitta. Jag kände mig som Ringaren i Notredamm när jag kom kånkandes med alla mina grejer. Världens största svart SEB bag, halv stor Lindebergväska, en fulltryckt Br-Leksaker påse och handväskan som var sprängfull med alla toalettartiklar. Jag kom knappt in igenom bussdörren när jag skulle ta 62:an till Östermalmstorg. När jag väl hade kommit in i bussen och satt mig ner med alla mina väskor, svettig och dan och ringt pappa, ja nej då kom inte chauffören som skulle ta över rutten vid Fridhemsplan mot Storängsbotten. Då fick vi vackert kliva av och vänta på nästa. Doo! När jag väl kom fram till Östermalmstorg kom Vackra Mannen och mötte Miss Packåsnan. Då kändes det lite lättare. Nu har jag fått låna ”the Pony”, stor fin resväska där allt fick plats så förhoppningsvis ska det gå lite lättare idag när jag väl sen ska ta tåget. Hoppas jag inte får mer julklappar än jag ska ge bort för då kommer även ”the Pony” bli för liten….

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.