Sunday, December 25, 2005

Julafton

Det mesta av julaftonen spenderade Morran i köket och delade ut uppgifter till Mammsen och pappsen. Mamma gjorde ägghalvor och det tog typ 2 timmar(...)och pappa stog mest i grovdisken och slickade skålar och kastruller och Morran fick dra det stora lasset. Jag gjorde chokladmousse med hallon, böcklingröra, löjromsbakelser, Sauce verde, värmde jansson, stekte köttbullarna och prinskorvarna, garnerade räkpatén och skar upp skinkan.

Så när maten var uppäten och Kalle tittad på, så slocknade Morran en sväng när hon skulle komma på några fina rim. Efter en halvtimma vaknade jag och kände mig lite risig i öron och hals.

Tydligen hade Morran varit himla snäll och gullig i år för tomten kom minsann och jag fick en massa gosiga saker: MP3 spelare, Biotherm bodylotion, Clarins dagkräm kokböcker, Marimekko badlakan, David Gray (slow motion),Jenny S, Versace mascara, underkläder, peeling kräm, ett kort där det stog "lite kläder" av pappa och ett annat med rena stash i och ett tredje där det stog " tandläkarbesök", jag har fått det tidigare nåt år och det är bra faktiskt för att det kan bli sjukt dyrt med tänder om man slarvar med tandläkaren och det är fint för pappa cashar upp om Morran har nåt hål.

Satte igång och lekte med Mp3 direkt. Jag ska ladda ner gosiga ljudböcker på den och ha mysiga skivor och lyssna på när man har tråkigt.

No comments: