Friday, December 23, 2005

Ostron & Champange

Igår kväll kom mamma och pappa hade köpt ostron som vi avnjöt tillsammans med lite Moet&Chandon. Det var mysigt och gott. Igår efter några glas champange så fick jag faktiskt kontakt med min svägerska. Hon öppnade sig som hon aldrig hade gjort förut. Hon berättade om sin barndom coh sin relation till sina föräldrar och julen och man kan säga att vi möttes i fyllan. Det var skönt på nåt sätt och imorse kände jag faktiskt direkt att vi var närmare än vi varit förut.

Dagen har ägnat åt att stångas omkring på stan för att kirra de sista julklapparna. Jag och Tette fikade på Kaka och där träffade vi Lina och en massa annat känt folk. På stan fick man stanna var femte meter och kramas och önska God Jul. Jag har köpt en Rodebjer topp i all hast för juldagen sen har vi bokat drinkbord på Nybron samt kirrat förfest. Skönt att vara hemma i Smestan igen...

2 comments:

IT-horan från Skåne said...

Hmmm.....får mig att tänka på ditt inlägg för ett tag sen angående om du avr för snål mot henne när det gällde julklapp i år....Hmm...

Stora Morran said...

Ja jag vet nu börjar få dåligt samvete för julklappen men jag orkar inte hetsa fram nån nördig pocketbok imorgon. Jag får bonda mer bara.