Wednesday, December 14, 2005

Grisfötter

Vi ska ha team-lunch på jobbet på fredag och då ska alla ta med sig nåt. Vi hade en lista upplagd på intranätet. Morran gick in och skulle titta vad som skulle passa henne fint att ta med, för att då finna att allt var taget. Precis allt från ägghalvor till köttbullar, rökt lax, julmust, sill, jansson och skinka. Så Morran skrev sitt namn och sen Grisfötter.

Detta skapade ju en mindre kalabalik.

Grisfötter, Grisfötter, Grisfötter

Dom kan gärna få tro att det är det jag ska ta med. Jag ska nämligen "dazzle them" med familjereceptet på räkpatén. It will be smashing. Jag skalat ett kilo färska räkor och konsulterat Mr Patéexpert aka Pappa 2 gånger och nu står den i min kyl och gosar till sig. Jag har gjort världens piffigaste sås att ha till som jag går och sticker fingret i hela tiden.

4 comments:

IT-horan från Skåne said...

ta med grisfötter också som du visar fram först innan du tar fram de smarriga räkpatén
Kunde kanske vara lite kul :)

Anonymous said...

tänk om nån blir jättebesviken.
knappast troligt kasnek, iochförsig :)

Anonymous said...

he he "grisfötter" gör du med vanliga frukostkorvar som du skär ett litet x i i ena änden, de spritter ut i små roliga "klövar" när man steker dem.

Stora Morran said...

Darn det skulle jag så klart ha gjort! Men nu är det fredag och redan för sent patén och jag är här på jobbet och vi kommer rula!