Thursday, December 22, 2005

husmor

Idag vakande jag 06.50 av att Wilma stog och gnydde utanför dörren och ville att jag skulle komma ut. Så det var bara att kravla sig upp. Sömndruck och med håret på ända fick uppdrag av min bror att gå upp på vinden och ta fram den röda kälken som Wilma skulle ha idag och åka med. Det var vansinigt kallt kan jag säga men kälken hittade jag.

Så efter att ha dragit Wilma runt kvarteret, gjort snögubben och snölyktor samt gjort världen vackraste grankrans är det dags för lunch.

Efter lunchen ska jag göra tryfflar, kycklinglevermousse och baka kavring.Ikväll senare kommer mamma det blir mysigt.

2 comments:

Anonymous said...

Mysigt det låter o hänga med brorsbarnet o laga god mat... själv blev man ju väckt 05.20 men inte av ett gulligt barn utan av mobilen... Soft dag på jobbet... folk har redan mentalt tagit ledigt... lallar omkring lite... =)

Mys på, så ses vi på söndag!

Stora Morran said...

Låter nice att lalla runt på jobbet. Så klart skönare att vara ledig. På söndag smäller det minsann BIG TIME!