Sunday, December 25, 2005

Jenny S

På kvällen kände jag mer och mer svag och risig. Öronen gjorde ont och jag hade feber när jag skulle sova. fick gå ner och hämta en mastodont kudde att sova på så att trycket från öronen skulle släppa. Hur som helst så började jag läsa Denise Rudbergs senaste bok "Jenny S" som jag fick av pappa i julklapp. Hon är ju faktiskt en riktig usel författare och jag kan egentligen inte fatta hur hon kan sälja så mycket böcker. Dock har ju Morran så klart läst alla de andra böckerna hon har skrivit och hon skriver helt galna faktafel hela tiden så man blir sjukt frustrerad, hon vill verka så världsvan och överklass men när man läser böckerna så förstår man att så är inte fallet, hon gör bort sig hela tiden genom att låta fel gator på Östermalm korsa varandra eller skriva "drinkbord vid dansgolvet på Riche" finns inget dansgolv på Ricke inte. Hon skriver att hon söker tjänst som lärarinna på Skärgårdsskolan på Grinda, finns ingen skola på Grinda än mindre några privathus till salu, som hon huvudpersonen i boken är spekulant på. Dooo!

Trots allt så är de som ett gift. Once you pop, you can´t stop. Jag var uppe till 01.30 inatt och läste med feber och allt. Den här var lite bättre än de föregående men definitivt lika enkla i sin story, jag har typ plöjt igenom halva redan och jag längtar redan till att träffa AM och trasha upplägget.

He he he

No comments: