Wednesday, January 19, 2011

Tures köttkoma

Idag kokade jag en bit högrev till Ture. Jag kokade det tillsammans med en morot, en palsternacka och lite persilja. Efter 2 timmars kokande mixade jag köttet till en skön puré. Till köttet gjorde jag en sås på buljongen från köttet, lite mjölk och lite redning. Jag kryddade med lite örtkryddor. Det här serverades tillsammans med en mixad potatis. Ture var sjukt otålig och hungrig där han satt och väntade på lunchen. Jag fick muta honom med majskrok efter majskrok för att hålla honom lugn. När han väl fick sin köttgryta blev han glad och lugn. Han åt med god apit. Efteråt blev han helt lugn och hamnade i vad som skulle kunna kallas för en "kött-koma".

Efter lunchen tog han sig en lur.

2 comments:

Rebecca said...

Haha! Underbart recept, till och med jag blev sugen på lite köttpuré!

Nori said...

Han gav dig med beröm godkänt med andra ord!