Saturday, January 08, 2011

Lucky me....

Idag har vi haft en härlig matdag. Lika bra att trösta sig lite när vintern bara "håller på och håller på". Igår spelade Jeppe och jag lite frågesport och lite backgammon. Det gick mycket bra för mig. När spelandet var slut hade jag vunnit en frukost på sängen och en valfri middag. Förra sommaren så soppade jag banan med Jesper i Backgammon. Jag vann 50% mer. Sen i somras när vi började att spela igen så vann Jeppe hela tiden och jag hade helt tappat greppet. Nu är jag tydligen tillbaka från min gravid och amningskoma.

Idag fick jag min frukost på sängen. Sen var vi och shoppade lite i Götgatsbacken då föreslog jag en lunch på Urban Deli. Det var lyxigt, mysigt och urbant. Till middag valde jag färska räkor med hemlagad aioli och vitt bröd stekt i chilli, vitlök och citron samt råraka med löjrom, gräddfil och lök.

Jeppe vill inte spela mer spel med mig.

No comments: