Tuesday, January 04, 2011

Nyklippt...

Idag var jag och klippte mig på Corinne & friends i Sturegallerian. Det behövdes. Mitt hår såg inte klokt ut. Min mamma kom och drog Ture en timma på sin lunch. Mycket snällt. Ture sov hela timman. Min frisör var från Australien och hade bara 9 fingrar men det blev bra ändå. Jag har klippt mig hos honom förut och varit nöjd. Han frågade vad min bebis hette. "Ture" sa jag. Han tänkte ett tag och så sa han; "Är det för att du gillar restaurangen Tures här ute så mycket?"
"Ja precis" sa jag.

Efteråt gick jag och mitt nyfönade hår och hälsade på min gamla hyresgäst som jobbar i Sturegallerian. Hon tyckte jag såg riktigt piffig och stajlad ut. Jag sa inget om klippningen. Lät henne bara tro att jag alltid var så där genomfönad nuförtiden.

När jag kom hem fick vi ett blombud. Det var från ett av paren som var här på nyår. Dom tackade för en "fantastisk nyårafton". Det tycker jag var klass på den gesten.

Hör ni det, alla mina framtida middagsgäster, numer väntar jag mig blombud efteråt så fort jag har bjudit på middag.

He he nu vågar ingen komma hem till mig längre.

No comments: