Saturday, January 22, 2011

Egentid

Igår hade Ture och jag hemmakväll. Jeppe var ute med sina kompisar och rumlade. Jag hade laddat ner Mad Men säsong 2 och köpt mig en Pad Thai i Thaikiosken. Sen såg jag "På spåret", "Skavlan"och lite Mad Men. Ganska mysigt faktiskt om jag får säga det själv. Inte alls ensamt.

Det inte så ofta J hinner gå ut och träffa sina kompisar nuförtiden. Dels har vi fått en bebis och så har flera av hans bästa kompisar fått en bebis. Dom jobbar långt ifrån varandra så lunch är inte att alternativ sen är dom killar, inte lika effektiva sociala projektledare som tjejer. Jag träffar ju mina kompisar varje vecka. Dels träffas vi ju och spelar badminton på måndag sen träffar jag ju Tette och Janice oftare med bebisarna och dom andra hinns med på diverse sociala arrangemang.

Idag var J ute på Barnvagnspromis i Nyckelviken med S. Jag var bara hemma själv. Så himla mysigt. Jag tog en tupplur, såg två avsnitt Mad Men. Diskade, plockade undan och slängde in 2 maskiner med tvätt.  Nu säger J att han och hans polare ska försöka klämma in en promenix samt lunch varje lördag.

Ingen kunde vara gladare än jag. Egentid är mycket värt för en liten småbarnsmamma.

4 comments:

Linda said...

Mmm, även för mig som inte har barn så är egentid nödvändigt. Annars blir jag helt rabiat.

Stora Morran said...

Ja verkligen. Alla människor behöver ha lite egentid.

K said...

Eller hur! Egentid är hårdvaluta sen man fick barn.

Rebecca said...

Varje lördag?! Vilken lyx! Hoppas det blir så.

Alltså det är konstigt det där för jag känner inte att jag vill ringa Isaks farmor och be om hjälp. Vet inte om jag är för stolt eller om jag vet att jag ändå inte kommer kunna slappna av (ännu mindre sova) om han är med henne. Jag har bjudit hit lite mammakompisar istället idag, det ger mig energi så att jag orkar hela kvällen sen! =)

Hur sover Ture nu?