Saturday, January 29, 2011

Konsten i vårt hem

Marimekkotyg på ram. Tyget heter "Kulkue" vilket betyder "parad" på finska. Jag älskar dom fina färgerna.
Den här fina tavla fick jag i 30-års present av mina föräldrar. Den heter "Äppelträdet" och konstnären heter Gunilla Kumlin.
Dom här två rackarna hänger i vår hall. Dom har jag köpt på Konst-ig på Åsögatan. Dom är gjorda av en kille som heter Joakim Ojanen. 
I hallen hänger även en inramad plansch av David Lachappelle
 Dom här 3 tavlorna har jag "snott" från mitt föräldrarhem. Dom är litografier av Yrjö Edelman.
Mitt senaste fynd gjord jag på Konstfacks julmarknad i december. Jag har tyvärr glömt vad konstnären hette och så har jag ramat för hans signatur.
I sovrummet hänger dom här två printsen av Lisa Bengtsson. Gissa vem som sover på vilken plats?
 Här är hemmets finaste och dyrbaraste tavla. Den sitter över Tures säng.

3 comments:

K said...

Shit, snygga tavlor! Speciellt äppelträdet (förutom Ture då.) Jag är missnöjd med minst hälften av tavlorna i vårt hem. Men det skulle bli för tomt om man tog bort dem. Får jobba bort en i taget...

Stora Morran said...

Tack!

Anonymous said...

Mycket bra konst, gillar Yrjö som gjort den klassiska Absolut vodka serien. Även Ojanen, vilket påminner om Kandinsky.