Tuesday, January 18, 2011

Att leva när man vet att man ska dö....

Jag gillar att lyssna på dokumentärer på SR i min Iphone. Det finns så mycket bra program gjorda. Idag lyssnade jag på en dokumentär som hette "Att leva när man vet att man ska dö" om Charlotte som när hon är gravid får reda på att hon har en tumör i levern. Efter hon fött sin son får hon veta att hon bara har några få månader kvar att leva. Man får följa henne i hennes liv när hon förbereder sig på att lämna livet. Hon förbereder små minnesaskar till sin son, Sixten så han ska få en bild av vem hon är. Hon dör när hennes bebis är 6 månader gammal.

Det var en riktigt bra dokumentär men ack så tung. Jag tänker mig direkt in i den situationen. Tänk om jag skulle behöva lämna Ture och Jeppe nu. Vad skulle jag då lämna efter mig till Ture som minnen?

Jag får en klump i magen när jag tänker på det.

1 comment:

K said...

Haha. Man ska väl vara glad att de har aptit men jag tycker det är svårt att veta hur mycket man ska ge honom. Man vill ju gärna inte sluta mata när han verkar hungrig = jämt.

Bra filmsmak du har! Gillar alla filmer på din lista skarpt utom Dirty dancing och Gråta med ett leende som jag inte sett.