Wednesday, January 12, 2011

Lifegene

Idag har jag varit och medverkat i Lifegene. Jag har blivit hälsoundersökt från topp till tå. Allt från hörseln till till tånaglarna skulle mätas. Den här studien ska innefatta en halv miljon svenskar och var femte år ska man gå dit igen och göra nya tester. Sen ska man hålla på så här livet ut. Det ska bli mycket intressant att se hur värdena förändras livet ut. 

Idag hade jag helt normala värden på vikt, blodtryck, fettsammansättning, BMI och tom på hörseln. Jag som hör som en kratta. Jag satt där och klickade lite här och där. Mina svar var så inkonsekventa att jag fick göra om höger öra. Typiskt, det som är ju så tråkigt att göra hörseltest. När allt var över hade jag ändå normal hörsel. Hmpf, jag undrar jag, vilka andra dom jämför med.

Hela 8 rör med blod tappade dom från mig. 3 skulle analyseras och 5 skulle frysas in och användas i forskningssyfte.

Ture var hos Jeppes kusin i Fredhäll under tiden. Det hade gått jättebra. Hunden Laika var där också och tydligen var Ture mycket fascinerad av henne. Jag förstår honom. Laika är min favorithund.

1 comment:

Rebecca said...

Det där verkar ju jätteintressant! Ska man signa upp sig på det kanske...?