Wednesday, January 05, 2011

Trosa

Idag ska vi åka till Trosa Stadshotell och SPA och sova över natten. Vi var där förra trettondagsafton. Det har bivit till lite av en tradition kan man säga.  Ture ska bo hos sin farmor. Jag pendlar mellan att känna "Oj vad skönt att få spa:a, äta gott och sova en hel natt" till att känna "Men min lilla bebis klarar han sig verkligen utan sin mamma en hel natt, tänk om han blir ledsen". Som sagt, det känns både roligt men jobbigt. Är lite orolig för Tures farmor också. Tänk om han vaknar hela natten, varje timma som han gör ibland. Då kommer hon vara ett vrak.

I övrigt är det tusen och då menar jag 1000 saker som ska med. Mycket är "Just in case" som febertermometer och extra pyjamas. Sen är det långa listor som ska skrivas. Allt från hur mycket gröt han ska få ikväll till att han gärna ville ha sin snuttetiger i ansiktet när han ska sova. Inget får lämnas åt slumpen. Jag trodde inte riktigt att jag skulle bli en sån här förälder men tji fick jag. Jag har ingen baddräkt och jag har ingen lust att visa mig på SPA i bikkini ännu så Jeppe tyckte att han kunde släppa av mig vid Farsta Centrum undertiden han lämnade Ture hos sin mamma. Nja kanske inte. Jag vill nog helst vara med och gå igenom allt.

Kontrollfreak.

2 comments:

Rebecca said...

Åh så spännande! Det kommer nog gå jättebra. En vaknatt klarar nog farmorn av i värsta fall.

Jag skrev också listor på allt till min mamma när Isak sov där men jag fick ändå ringa två gånger och berätta "jätteviktiga" saker som jag glömt skriva på lappen.

Njut, sov och ät i lugn och ro!

Anonymous said...

Släpp det. Vad kan hända? Att han skriker lite? Förmodligen kommer han sova jättebra och ingenting på den där listan kommer att behövas.

Farmor kommer klara det där galant, låt henne göra på sitt sätt bara. Lycka till! Och njuuuut.