Friday, January 07, 2011

Dags att börja träna...

Nu när det gått hela 5 månader sen jag födde barn och alla helgerna är ett minne blott så börjar jag fundera på träning. Nu kanske det är dags att tag i det. Jag är nere under min vikt jag hade när jag blev gravid. Ganska skönt att ha kunnat äta precis vad man känner för och ändå gå ner i vikt. Jag fattar att det är amningens förtjänst. Snart är det slutammat för unga herr Ture och då är dessa glada matdagar över hans mamma.

Jag måste börja träna min kropp. Magen är fortfarande degig och slapp. Funderar på att köpa ett säsongskort på Friskis. Efter sommaren börjar jag ju jobba och på jobbet har vi gym, squashhall, simbassäng och alla tänkbara pass att gå på. Det är verkligen en av dom stora fördelarna med min arbetsgivare. En timma i veckan får man träna på arbetstid sen får man träna på lunchen, efter eller innan jobbet. Härpå friskis i Hornstull har dom barnpassning vilket vore perfekt. Då kan jag lämna in Ture och sen gå och träna. Några i min mammagrupp går redan. Då kan man kanske gå tillsammans. Nu gäller det bara att hålla sig frisk och sen verkligen komma iväg och träna.

2 comments:

Anonymous said...

Det där med träning på arbetstid är sjukt trevlig förmån och gest från din arbetsgivare. Det är faktiskt sånt som gör att folk stannar längre på sin tjänst, mår bättre och är inte sjuka lika ofta. Ohälsa är så 2003.

Stora Morran said...

Japp dom vet vad dom gör. Riktigt bra för oss småbarnsföräldrar som kanske inte har tiden att träna annars. Det kommer alla möjliga SATS-instruktörer och vi har allt från yoga, pilates till Body combat och spinning.