Friday, January 14, 2011

Blodpuddingstorsdag

Igår var jag och Ture och åt indiskt till lunch med Edvin och Tette. Eller Ture och Edvin åt inte så mycket. Dom satt mest i varsin barnstol och tittade på varandra. Det blir roligare och roligare att se dom tillsammans och se hur dom interagerar med varandra.

Det har ju varit så himla mycket snack om blodpudding hit och dit nu förtiden. Alla äter blodpudding och det serveras ju på flera finkrogar. Sen när vi såg på Mästerkocken här om kvällen var det ju någon som lagade det sen när min favorit Per Morberg sa att det var det godaste han visste så fick jag liksom lust att prova det så här i vuxen ålder. Jeppe är ju ett stort fan av blodpudding så han var eld och lågor. Han stekte bacon, blodpudding, äpple och serverade med rårörda lingon till. Det blev gott men inte " To die for". Jag vet fortfarande en del grejer som är mycket godare.

Sen rensade jag min gröna byrå och Jeppe förberedde en chilli som vi ska bjuda på ikväll när hans styvbror och tjej kommer på middag.

Jag gjorde ansiktsmask och målade naglarna. Värsta mamma-SPA.

No comments: