Tuesday, January 18, 2011

Måndag

Igår var jag och Ture och åt lunch med en tjej från min mammagrupp. Vi var på Ett litet Kök på Kungsholmen. Ett perfekt Mamma-hak med massor av plats för barnvagn. Det märktes att det var poppis. Det vällde in barnvagnar när klockan började närma sig 12.00. Bra mat var det också. Det var trevligt att träffa henne lite på egen hand. Vi kanske inte blir BFF;s men alltid roligt att lära känna en ny person.

Sen gick Ture och jag till BVC och vägde och mätte honom. Nu har min lilla Bubbla skjutit i höjden och ligger över kurvorna. Han är både längre och tyngre än "average Joe". Härligt! Sen fick Ture påfyllning på sitt vaccin. Inte alls lika kul. Hemskt att vara den som måste hålla i hans små händer så BVC sköterskan kan komma åt och sticka honom. Bubbis blev jätteledsen.

Han var lite kinkig sen på kvällen när jag spelade badminton och Ture var hemma med Pappa och farmor. Även idag har han haft lite feber och varit lite kramig. Ville inte ligga för sig själv någonstans förutom i vagnen.

No comments: