Monday, May 09, 2011

Vilken helg

Helgen har varit "Matig" skulle man kunna säga. Händelserik och vi har ätit mycket god mat. I fredags hade Ture och jag hemmakväll medan Jeppe fick gå ut med sina kompisar. Ture knoppa in runt 19.30 som vanligt och då högg jag in på världens bästa pad thai från thaikiorren i Zinken. Sen uppdaterade jag mig på tv-program jag hade missat under veckan. Jag satt fastklistrad vid dator till timmen blev sen.

Till lördag lunch gjorde jag en härlig Steak Sandwich som ni kan hitta receptet på här. Det var precis vad vi behövde. Sen på lördags eftermiddagen lurkade jag mest runt hemma. Jeppe gick en promenix med Unge herr Ture så jag slipade balkongbordet igen och tog en kaffe på balkongen med senaste numret av Family Living. På kvällen var vi bjudna hem till Tette & Ax på månadsmiddag. Vi promenerade dit i den varma lördagskvällen. Man blev glad av alla människor som var ute och satt på uteserveringar. Det blev en härlig middag med helstekt oxfilé, potatis och kryddsmör. Till efterrätt blev det kaffe, choklad och drinkar med tomtebloss. Sen spelades det en hetsig omgång Stockholmspelet som vanns av mitt lag. Lite sent blev det dock.

Igår var vi bjudna på lunch hemma hos Ediths föräldrar. Det bjöds på torskrygg med knaperstekt bacon, gremolata, skirat smör och pressad potatis. Riktigt gott! Till lunch var man tvungen att prata engelska. Sen blev det en promenad i Hagaparken och en glass. På kvällen lagade jag vietnamesiska vårrullar och så kollade vi på Mästarnas mästare och "I rymden finns inga känslor".

No comments: