Wednesday, May 11, 2011

Garderobsstajling

På söndag ska S komma hem till mig och gå igenom min garderob. Det här ska bli hennes nästa grej. Man ska försöka hitta en stil-ikon som man helst vill klä sig som. Sen ska man gå igenom garderoben och kolla vad som finns och vad som måste kompletteras. En del köper tex mycket toppar men har inga underdelar eller tvärtom.

Jag har ju ett problem att jag skulle vilja ha en stil privat och en annan på jobbet. Så nu undrar jag om man kan kombinera dom här på nåt vis. Steg två efter att ha inventerat garderoben, rensat och planerat outfits så gör S en analys och presenterar shoppingråd och en inköpslista.  Det tredje steget är "personal shopping" på stan. Det behöver inte bli en så dyr historia. Det kan handla om att man köper till ett par perfekta svarta byxor, ett par pumps och några par strumpbyxor och sen med dessa komplementplagg kan man skapa en massa fler outfits utifrån det man redan har.

Det ska bli mycket intressant och jag är mycket taggad. Återkommer med uppdatering över hur det gick.

4 comments:

Sofia said...

Spännande, det där vill man ju verkligen ha en uppdatering på! Kan du inte visa om hon hittar nåt skämsigt plagg. Alltså nåt du borde slängt för länge sen...

Stora Morran said...

Jo det kan jag göra. Man har nog en del skumma plagg är jag rädd :-)

Stora Morran said...

Ja jag kommer att köra en uppdatering! Så roligt!

Anonymous said...

Ja hur gick?/Nyfiken