Friday, May 27, 2011

Loppis

Imorgon ska vi ha stor loppis här på vår gård. Jesus vad jag har engagerat mig i den. I flera månader. Gått på möten, satt upp lappar, rensat ut halva vårt hem, engagerat mamma och svärmor som "copilots" för att få lite hjälp med Turifaxen. Jeppe ska på "aktivitetsdag" med sitt kompisgäng. Hemligt program.

Annars här hemma har Ture legat i "baby-bootcamp" och övat på att resa sig. Jeppe la alla hans leksaker uppe på en höjd. Stackarn han ålade runt runt och gnällde. Efter tränningen fick han ett långt skönt bad. Sen välling, saga och bums i säng.

Vi vuxna åt råraka med löjrom och efter det, en rimmad torskrygg med pepparrot, bacon, lime, räkor och ett pocherat vaktelägg. Till detta fick man lite Riesling. Nu ska vi kolla lite Office och sen blir det bums i säng. Stor dag imorgon. Hoppas nu att det kommer en massa folk och att det inte regnar. Och att vi säljer mycket. Jag ska sälja kaffe och hembakat också.
Som sagt om ni inte har något för er så kom till Lundagatan 46-52 imorgon mellan 11-15 och fynda. Då får ni träffa mig, Ture, min mamma, min svärmor och alla våra grannar!

Välkomna!

6 comments:

RebeccaW said...

Gud så kul med loppis! Tyvärr har vi andra planer idag annars hade jag gärna kommit förbi och träffat er irl.

Lycka till!

Stora Morran said...

Ah det hade varit kul att ses! Kram

Anonymous said...

Jag hade loppis förra helgen. 10:- fick jag sålt för. Haha, snopet. Hade hur mkt fint som helst. Hoppas det går bättre för dig.

Stora Morran said...

10:-? gud vad skumt! Jag sålde ändå för 400 kr. Inte jättemycket men okej!

Anonymous said...

Haha, ja 10:-. För en pocket - Män som hatar kvinnor. Ska köra bakluckeloppis tänkte jag på typ Täby galopp, tror det går bättre där... Förhoppningsvis.

Stora Morran said...

Det är rätt! Påt igen bara! En gång tjänade jag 2000 kr på en loppis! Jag tror alltid att jag ska tjäna det igen. he he