Sunday, May 01, 2011

Helgen

I fredags åt Ture och jag en trevlig lunch på Gamla Orangeriet ute i Bergianska trädgården med Janice och Edgar. Det var fint väder men lite blåsigt. Trevligt ställe annars. På kvällen hade vi en lugn hemmakväll med och åt rester från bokklubbsmiddagen dagen innan. Sen såg vi lite på The office som vanligt.

Igår promenerade vi hela familjen till Skanstull i Årstaviken. Det var mysigt. Det var många som höll på och lägga i sina båtar. Vi åt en härlig lunch på vårt gamla favoritställe Reggev på Ringvägen. Vi handlade lite till kvällens middag i Ringen.

Kl 19.00 kom Amy och Anders på Valborgsfirande. Vi bjöd på råraka med löjrom till förrätt och till varmrätt hade jag gjort en fin bouillabaisse som jag snart slänger upp på sparrisen. Efter maten spelade vi alfapet eller scrabble. Vi köpte det här spelet på väg upp till fjällen 2009 sen dess har vi sagt att vi måste ha en middag och spela alfapet. Nu blev den äntligen av. Tyvärr blir det nog ingen repris för Jeppe hade inte vett att sköta sig som värd utan mosade alla oss och fick över 200 poäng. Inte så artigt.

Idag har jag deklarerat, ätit en flottig frukost, slipat ett balkongbord, varit ensam hemma, övningskört, lagat dumplings och sist men inte minst kollat på Mästarnas mästare. Där i mellan har jag busat med Ture.

No comments: