Saturday, May 28, 2011

Update: loppisen

Det var en ganska kylslagen dag idag. Av 18 grannar som hade skrivit upp sig så var vi ca 8 stycken som stod. Dåligt av dom andra som bangade. Jag såg hur tjejerna som jag hade värvat skämdes när de smög ut på gården. Väderprognosen har ju inte sett så bra ut men ändå om man ska banga måste man ju säga till innan. Min mamma och svärmor var med och sålde. Jag gjorde ca 400 kr i förtjänst. Okej men ganska skral timpening. Oh well det var ganska roligt ändå och nu är det över. Nu kan jag lägg all min energi på Tures namngivning nästa lördag. Vi blir 43 vuxna och 20 barn. Det ska serveras smörgåstårta, bubbel, cupcakes, kakor och kaffe. Vi står i valet och kvalet huruvida vi ska göra smörgåstårtan själv eller om vi ska beställa den. Om man beställer så har jag endast cupcaksen att baka. Om vi ska göra smörgåstårtan har vi 101 grejer att fixa. Men vi spar ju lite pengar och då får man ju smörgåstårtan som man vill ha den. Hmm tål att tänkas på.

No comments: