Tuesday, May 31, 2011

mycket på gång

Jag håller på och letar upp den bästa smörgåstårtan till det billigaste priset. Det är ganska jobbigt faktiskt. Man vet ju inte vad man får och knappt något konditori har några smakbitar att sälja. Tänk om vi beställer nåt äckligt liksom. Då blir hela Tures namngivning förstörd.

Igår var vi och kollade på huset i Tallkrogen. Vi (jag) blev ganska sugen och vi skrev upp oss på listan. Mäklaren har inte ringt ännu. Sen igår anmälde jag mig till Sveriges Mästerkock och dom har inte heller hört av sig ännu. Vad sjutton liksom.....

2 comments:

RebeccaW said...

WOW! Vad kul med Mästerkocken! Tror att du kan gå långt, du verkar i alla fall ha kunskaperna (nerverna vet jag ju inte hur de är). Hoppas du kommer med. Och att mäklaren ringer om huset imorgon.

Stora Morran said...

He he ja det var mest på skoj. Vet inte om jag vågar. Nu ligger vi högst i budgivningen men den fortsätter imorgon. Spännande!