Thursday, May 26, 2011

Obessions

Ture har två jobbiga hangups. Den ena är Pappas gitarr. Om man bär honom genom vardagsrummet och han ser gitarren så blir han eld och lågor och försöker komma ner till gitarren. Om man går förbi blir han sur som en citron. Ligger han på golvet och får syn på gitarren,  ålar han som en blixt mot den och börjar banka och dra ner den på golvet. Han brukar få spela på den tillsammans med Jeppe på kvällarna. Men på dagarna vågar jag inte låta honom jamma loss på den alldeles själv. Jag rädd att det går sönder då. Ibland försöker jag också spela lite men det låter inget vidare. Har man väl börjat spela så accepterar inte Ture att man slutar efter 5 minuter. Det är inte okej! Man slutar när Ture känner sig nöjd.

Den andra jobbiga hang up;en är toaborsten. Han är fullkomligt besatt av den. Det är som det sitter en magnet i den som drar Ture till sig. Än så länge har jag lyckats undvika att Ture får tag i den men snart lyckas han. Vilken dag som helst när jag tittar bort. Jag fasar för den dagen. Man har ju hört läskiga historier om barn som dricker ur koppen eller kör in borsten i munnen.Vet inte riktigt hur vi ska eliminera risken för ett mellanmål av bajs inom kort. Jag mår lite illa av att bara skriva det här. Kanske får hänga upp toaborsten på nåt vis men det känns inte helt hygieniskt.

Någon som har något smart förslag?

4 comments:

enyst said...

Jag tycker att Ture låter som en fullkomligt normal liten kille. Arvid var precis likadan. :-)

Anonymous said...

Köp en extra som han får leka med sen försvinner nyfikenheten. Sixtens hangups var diskborstar och tandborstar, hade han en diskborste i handen var han nöjd. //S

K said...

Haha. Nils är också helt besatt av toaborsten. Han dras till den som en magnet. Han gillar avloppslocket också.

Vi provade att köpa en ny ren borste som han skulle få leka med men den struntade han i. Jag tror bara man får härda ut. Och inte glömma att stänga toadörren.

Stora Morran said...

Ja den man glömmer toadörren öppnen så är det kört! he he läskigt!