Friday, May 20, 2011

Fin fredag!

Idag åt jag och Ture lunch på Lilla Essingen med min mentor. Det är så fint på Lilla Essingen en sån här dag. Det känns lite som "utomlands", så kontinentalt. Ture hade med sig matlåda med spagetti och sås på gröna ärtor och grädde.  Min mentor sa "men så här mycket kan väl inte Ture äta, så mycket äter ju knappt jag" men det kunde Ture. Efter lunchen fick vi kaffe upp på mentorns takterass. Fin fin utsikt över vattnet.

Sen åkte Ture och jag in till Fridhemsplan och shoppade lite. Var farligt nära att shoppa lite vårnytt men hejdade mig. Ska inte shoppa utan mina nya guidelines från S.

Ikväll har Ture och jag haft hemmakväll medan pappa är på företagsfest. Jag lagade det här till mig själv. Riktigt gott i all sin enkelhet. Ture vinkade lite idag. Vet inte om det var medvetet eller om han bara ville träna handleden lite.

Imorgon bär det av till Boxholm för 60-års fest.

No comments: