Sunday, May 15, 2011

Dårarnas paradis

Här har det bloggats dåligt vill jag säga men det är inte bara mitt fel. Blogger ballade ur häromdagen och bjöd inte upp till dans när jag kände mig inspirerad. Då fick det vara.

I onsdags övningskörde vi. Jag har gett mig den på att nu ska jag ta mitt körkort nu en gång för alla. Mamma var barnvakt efter att Ture hade gått och lagt sig. Han är inne i en lite känslig period just nu. Han har ju alltid varit lätt att lämna till barnvakt men inte nu. Nu blir han jätteledsen när vi går ifrån honom men nu när han hade gått och lagt sig, då visste han ju inte att han blev vaktad.

För övrigt var det inte så lätt att övningsköra här i Hornstull i onsdags. Det var lite av ett "dårarnas paradis" kan man säga. Det var ju en så fin kväll så det var mycket folk ute i rörelse. Folk klev rakt ut i gatan hur som helst. En kvinna gick på övergångstället och stannade mitt i och vinkade i nån minut till en bekant. En tjej åkte skateboard framför bilen i slingerkrokar och jag vågade inte köra om henne. En dåre tutade på mig vid ett rödljus att jag skulle köra på snabbare så han också skulle hinna över. Det resulterade i att jag fick motorstopp och fick en växande kö bakom mig när jag inte kunde starta i backe. Jag blev rasande och på väg ut ur bilen och göra upp med idioten i den tutande bilen. Jag var helt slut när vi var färdiga. Jag tröstade mig lite med att mamma och pappa också blir helt skakis när dom kör på Hornsgatan eller i Stockholm överhuvudtaget.

På onsdag ska jag ha min första körlektion.

2 comments:

enyst said...

Bara en sån sak att du våååågar köra mitt smackbang inne i stan!
Själv håller jag till i förorten och är rädd som en hare! :-)

Stora Morran said...

Ja jag vet! Jag är lite stolt över mig själv faktiskt!