Monday, May 16, 2011

Garderobsstajlad

Igår var S här för att stajla min garderob. Först fick jag lägga mig ned i soffan och så började hon intervjua mig. Vad hade jag för stil-ikoner? Hur skulle jag vilja ha för en garderob? Vilka syften ska min garderob fylla? osv. Väldigt intressant att få prata om det här faktiskt.  Överhuvudtaget så kändes det lite skönt med all uppmärksamhet riktad mot mig, mina önskningar och förhoppningar.

Sen tog vi tag i garderoben. S blev nästan lite chockad. Hur jag kunde vara så pass bra klädd fast min garderob var i ett sånt dåligt skick. Jag var ganska hård själv så en hel del kläder rök. Tydligen fick man inte behålla saker med hål i. Hmpf! Väldigt kinkigt! Men det kändes faktiskt bra. (Även om jag idag kanske kommer att plocka upp 2 plagg från rensat-korgen och behålla dom till hösten). Det kändes nästan som när man klippt sig. Nytt och fräscht liksom. Nu ska jag gå ut och unna mig lite nya bra basplagg. S följer med då som coach så jag bara köper hållbara plagg som jag behöver för att bygga min basgarderob. Hösten 2011 kommer det var fokus på mig och min nya look. Det är jag värd efter 21 månader av fokus på Turifaxen, först i magen och sen utanför magen.

Återkommer snart med bilder på utrensat.

1 comment:

Blancaflor said...

Det låter som en mycket bra aktivitet. Lägg upp bilder snart!