Wednesday, May 18, 2011

Körlektion och bokklubb...

Idag har jag haft min första körlektion. Det gick bra faktiskt. Jag var ganska nervös inför den men det hade jag inte behövt vara. Grejen var den att jag googlade min körskola igår och fick bara upp dåliga recensioner på den. Då var det försent att avboka så vi hade ganska låga förväntningar idag när vi gick dit. Jeppe var också med i bilen så han skulle lära sig samma som jag eftersom han är min handledare. Mamma gick omkring med Ture i vagnen. Det hade också gått bra. Dom hade varit på Mariatorget och gungat och matat duvor. Ture älskar djur och större barn. Han har varit lite mammig och pappig på sistonde så vi var lite oroliga för hur det skulle gå.

Sen åkte jag på bokklubb hos Janice. Hon hade gjort supergod gräddig kycklinggryta med ris och sen någon slags gräddig, fryst polkagristårta till efterrätt. Man fick rosé och bubbel till. Mums!

Skönt att få lite egentid. Det behövdes efter idag. Ture har varit ganska sur på mig när vi har varit hemma. Inget har varit roligt och han har inte kunnat roa sig själv mer än 3 minuter. Man kan säga att jag var sugen på en paus.

No comments: