Wednesday, May 11, 2011

Update

Igår var Jonathan och hans mamma hemma hos oss på middag. Jonathan fick låna min iphone och spelade alla spel jag hade. Han klarade en bana i Angry birds som jag har kämpat med ett tag. Hmpf! Sen var det middag; pasta med ärtpesto med fetaost och schwarzwald skinka. Ganska gott om jag får säga det själv. Efter maten åt Jonathan 3 portioner glass! Han blev ganska speedad men Ture tyckte det var hur kul som helst när Jonathan spexade framför honom. Han riktigt tjöt av skratt.

Idag har Ture och jag haft picknick i Vasaparken med Janita och Edgar. Efter det promenerade vi hem. Härligt att vara mammaledig i det här vädret. Ikväll kommer mamma hit på middag. Jeppe och jag ska övningsköra med mig och mamma ska vakta Ture en timma när han sover. Sen är det för övrigt analog kväll i kväll vilket betyder; inga datorer, iphones eller tv. Vi får väldigt mycket gjort dom här kvällarna. Förra onsdagen rensade vi en stor garderob/klädkammare. Från att inte få en liten kvast ens till att nu kunna gå in i garderoben och sätta sig på en pall där inne. Det är som en tysk garderob. Var sak har sin plats.

No comments: