Tuesday, May 03, 2011

Ture 9 månader

Idag fyller vår stora kille 9 hela månader. Tiden har gått rekordsnabbt och snart är min tid som mammaledig över. Det känns verkligen som jag måste maxa den här sista tiden nu. Jag vill suga ut varenda gnutta av fördelarna att vara hemma. Jag vill besöka varje park värd namnet nu när jag har tid.
  • Väger 9870 g och är 74 cm lång
  • Använder stl 4 i blöjor
  • Bajsar minst 3 gånger om dagen
  • Sover i egen säng nu 19.30 till 05.00-06.30 det beror på dagsform
  • Sover 2-3 gånger på dagen
  • Har två tänder nu i underkäken. Dom heter Pia och Lennart. Sen är en tredje på gång i överkäken. Den heter Anki. Gillar verkligen att borsta tänderna.
  • Äter allt jag serverar med stor aptit. När maten är slut är en sorg för Ture. Det spelar ingen roll hur mycket mat han än får. Det är aldrig tillräckligt. Om det blir för mycket så kräks han som förr i tiden
  • Är duktig på pincettgreppet. Kan plocka upp en ärta med tummen och pekfingret och stoppa den i munnen
  • Gillar att öppna och stänga lådor och dörrar
  • Har en fallenhet för nycklar i lås
  • Tycker inte om att trä kläder över huvudet eller bli torkad i ansiktet
  • Har fortfarande lite eksem på kinderna
  • Tycker det är läskigt när mamma kör med mixerstaven men dammsugaren är superspännande
  • Har precis idag, lärt sig att hasa sig fram på mage
  • Gillar att gå, när mamma eller pappa håller honom i händerna och går omkring
  • Klappar händerna ofta och gärna om han blir glad och exalterad eller om någon börjar sjunga

2 comments:

Rebecca said...

Gratis i efterskott Ture!

K said...

Mixerstavar borde förbjudas! Hej då från Nils. Ps. Grattis!