Wednesday, February 06, 2008

Sweet lord, mother of mercy, spare me!

Vilken dag. Jag har sprungit som en hamster i ett hjul hela dagen. Möten, Möten, budgivningar, budgivningar.

Tette och Ax köpte lägenhet idag. En fin 2:a på 61m2 på Blekingegatan. Det ska vi fira på El Mundo kl 20.00.

Själv har jag det högsta budet på en underbar liten sak på Bergsundsstrand. Mäklaren skulle ringa mig efter klockan 18.00. Nu är hon 18.30.....

Min mamma sa i of sig dagens skönaste kommentar när jag var som mest stressad. Hon sa;

Ja pengar är ju vårt minsta problem.....

Undra vilken verklighet vi delar...

återkommer

8 comments:

Anonymous said...

Morran goes söder?

Stora Morran said...

Söder, så klart! Finns det andra stadsdelar?

Anonymous said...

Som ett känt lag brukar säga. Söder glöder!!

Anonymous said...

Bra fråga, jag har aldrig varit på södermalm.

Stora Morran said...

Skojar du med mig? Var bor du konsulten? Hur har du kunnat gå ett helt liv, och kalla det värdigt, utan att ha besökt Södermalm???

Anonymous said...

Allt man behöver finns inom 500m radie från svampen så varför chansa och bege sig ut i förorten? ;)

Stora Morran said...

"Förorten" du din dryge-petter! Detta är Stockholms och Sveriges nav. Det är omkring Söder allting snurrar.

Anonymous said...

Förlåt, jag bara terrar dig, bor inte i Sthlm och har gjort min beskärda del av resor med mål Kista, Sollentunamässan och liknande toppställen.

Lovar att ta en tur i södermalmsreservatet nästa gång jag är i Sthlm, ni har ju tom Burger King! :)