Monday, February 25, 2008

påt igen

Det kändes fint att vara tillbaks på jobbet idag och försöka ta tillbaka kontrollen över situation. Sen var jag så glad att se mina fina kollegor som sa att de hade saknat mig. Det värmde. Jag hade saknat dom också.

Min kollega är nog en av dom roligaste personerna jag vet just nu. Vad han än säger så börjar jag fnissa helt okontrollerat. Idag blev det stor uppståndelse runt en tårta som eventuellt hade levererats fel till vår våning. Folk strök kring tårtan som gamar utan att våga ta den första biten. Jag smög fram och snodde fräckt ett hallon. Min kollega hade en teori om att tårtan skulle vara en installation som byggde på att dokumentera folks beteende kring tårtan.

Även om jag fick ta spontan "näs-sprays-paus" mitt i möten och nyste mer än en gång mitt i ett samtal så kändes det ändå skönt att vara i händelsernas centrum igen (jag vet inte om mina kollegor tyckte det var så roligt att utsättas för mig och min sjukdom igen men de hade inget val).

Imorgon, då jäklar. Då blir det ännu bättre.

No comments: