Saturday, February 09, 2008

För vi ska dansa i neon...


Ikväll är det äntligen dags för SCHLAGET!

Grejen är den att jag inte förens i måndags fattade att det var idag det hela skulle gå av stapeln(och jag är ju ändå lätt besatt av spektaklet). Denna årstid som vi kallar Melodifestival-årstiden.

Anyways så ska vi ju hem till Seb på festligheter ikväll och sen vidare till Landets 3-års jubiléeum. Det är föga troligt att jag skulle få slå på televisionen och titta på allt det härliga. Det är alldeles för många bajs-nödiga människor inbjudna som hellre skulle svälja sin egen tunga än att titta på melodifestivalen (vi vet ju alla att de tittar på reprisen i morgon). Så jag kommer vackert få vänta tills imorgon.

Jag tänkte ändå att jag skulle ge mig på och tippa lite lätt. jag är ju ändå, i folkmun, benämnd som "Orakelt".

Här kommer mina tips;


Till finalen;

Amy Diamond; Alla tycker ju hon är så HIMLA gullig, liten och duktig. Folkär som Bamse typ.

Suzzie Tapper: En riktigt stark ballad och sen kör hon "sjuk-tricket". Hon har tydligen Parkinsson eller nåt vilket gör det mycket rörande när hon rullas in i rullstol och sprött reser sig upp och blåser upp i värsta balladen (har jag hört).Hon går vidare på sympatirösterna.Mamma rösterna.

Andra chansen;

E-type and Poodles: De går vidare på fyrverkerierna. Barn röstar på dom.

Christer Sjögren; Har tydligen en helt galen låt med I-love-europa med umpa-umpa, calypso-tema. Eller som jag läste i DN; "en sörja av grisfestig dansbandspop och plymdans, om den nådde Bryssel antagligen skulle kunna få oss utslängda ur EU." Mycket roligt skrivet men det är ju ändå Christer Sjögren.


Vi får se imorgon hur många rätt orkalet hade.

No comments: