Friday, February 01, 2008

Kevin och Obama are like "this" ....

Jag skrev till min gamla High School-Sweetheart, Kevin i USA. Jag skrev och frågade vem han skulle rösta på i presidentvalet. Jag skrev att jag såg honom som en typisk republikan som skulle rösta på gammelfarfar John McCain. Jag skrev det bara för att provocera honom.
My good vilket ilsket brev jag fick tillbaka. Så roligt. Jag råkade verkligen trampa på en öm tå där. Läs själva;

Hi, I am very disappointed in you! How could you think I have become a conservative republican!?! I am a Democrat and I have been since I registered to vote in 1997!!!

That said, I am strongly supporting Barack Obama in this campaign! I have even been doing a bit of volunteering for him. Hillary is ok, but I think Obama is one of those special leaders that people genuinely like and want to follow. Listen to one of his speeches - he's amazing. Also, many republicans hate Hillary with a passion, and they don't hate Obama.

Therefore, Obama is more likely to get elected in November. Oh yeah, and Obama was smart enough in 2002 to be against the Iraq war when Hillary was not. I could go on, but I'll spare you. You have a mother to deal with that is living with you. I truly cannot imagine! Good luck with the apartment search!

Love

Kev
Kors asså. Ord och inga visor. Jag börjar nästan ändra mig nu....

3 comments:

Anonymous said...

Jag hatar ingen men han har helt rätt i att Obama är ett fantastiskt mycket bättre alternativ än Hillary som är en skrämmande blandning av Carters politik och Nixons personlighet.

/McCain for President

Stora Morran said...

Nope hilary is goood! Men jag måste erkänna att det är mest för att hon en kvinna som hon har min röst. Grjejen är att om hon vinner så kommer folk kritisera ihjäl henne så snabbt att det är tveksamt om hon kommer att kunna fullfölja sitt uppdrag.

Anonymous said...

Det vore utmärkt med en kvinna på presidentposten eftersom det slutligt skulle visa de eventuella kvarvarande stofiler som tvivlar på att en kvinna kan göra alla existerande jobb lika bra som en man MEN Hillarys problem är att hon är olämplig för jobbet och har ett olämpligt politiskt program = svaret är nej men det har inget med kön eller ursprung att göra.