Tuesday, February 05, 2008

Osmakligt

Jag har blivit erbjuden 3 semlor idag. Jag har avböjt allihop. Semla står kanske högst upp på min lista över otäcka bakverk, tätt följt av princesstårta och napoleonbakelse. Alla dom 3 bakverken kan dra åt pipsvängen faktiskt. Efter mina 5 år som extraarbetande konditoribiträde är det många bakverk jag kan känna ett personligt hat emot.

Semla är ett av dom.

Jag har googlat hur många kalorier en semla innehåller. Till min skadeglädje innehåller de hela 500 kalorier. Hade jag smält i mig alla de jag hade erbjudits hade jag överskridit mitt totala godkända kaloriintag för dagen.


Jag äcklas....


3 comments:

Anonymous said...

Har nyss tryckt min 3:e. På 3 dagar vill jag gärna tillägga.

Anonymous said...

äsch jag gillar inte heller semlor, men har ändå så klämt i mig några stycken.
/ Janice

Stora Morran said...

Ho ho ho vad glad jag blir!