Thursday, February 21, 2008

Hetsig är bara förnamnet...

Det har kommit in en riktigt jobbig person i mitt liv. Det är ordföranden i min nya förening som jag ska flytta in i. Det är en äldre dam som verkar ha gjort den här föreningen till sitt livsverk. Hon ringde redan i måndags då jag var på konferens och började hojta om referenser från min arbetsgivare samt tidigare hyresvärdar. När jag berättade att jag jobbade på bank fick jag en respons som om jag precis sagt att jag livnärde mig på att sköta några välvalda importer från Colombia eller liknande.

Referenserna skulle in ögona böj, redan samma eftermiddag. "Jisses amalia" tänkte jag för mig själv. Men visst, jag skakade fram vad hon behövde. Fick ett mejl kl 22.30 samma kväll att styrelsen nu hade godkänt mig som medlem i föreningen.

Igår kväll kom ett nytt mejl med uppmaning om att boka in kommande årsstämma. om jag vill ta upp något måste jag presentera en "motion" senast två veckor innan stämman så styrelsen kan ta ställning till frågorna och kunna sätta dagordningen i god tid innan.

Hej och Hå.

Jag tror någon måste ta och skriva ut ett ordentligt "chill-pill" till tanten. Annars kommer hon kola vippen när som helst.

2 comments:

Caroline said...

Aahaha!! Förstår inte varför du inte, när du flyttat in, bjuder över Prusiluskan på en kopp java.

Stora Morran said...

jag får väl göra nåt sånt!