Friday, March 23, 2007

To die for....

H´s bästa vänner F & B är gravida. Dom ska köpa ny lägenhet nu innan bebisen kommer. Igår la de ett bud på 6.500.000 SEK på en lägenhet. Den var visserligen "to die for" men är det bara jag som tar fram luktsaltet och lägger handen över pannan och säger "mon dieu".

Hur kan folk ha så mycket pengar? De är bara två år äldre än mig och jag betvivlar starkt att jag om två år kommer att kunna köpa en lägenhet för så mycket pengar.


Men man ska aldrig säga aldrig. Vem som helst kan ju vinna på triss tex. Man måste bara köpa trisslotter ibland.

Note to myself: Börja köpa lotter.

5 comments:

henover said...

To be a little avundsjuk på...

Stora Morran said...

Malin: Yes Sir! Men jag unnar dem det. Dom är bra människor. Jag låter dem inte smaka på min egen plumpna avundsjuka.

Lotta said...

Haha! Ja, jag gjorde det för ett par veckor sen. Jag bestämde mig för att en lott i veckan. Minst. Men jag tog tian-lotter... vet inte varför, men jag får för mig att det är större visntchans på dem. Och jag vann, 10 spänn. Sen när jag skulle lösa in den så hade dom inte lotter, så jag fick en tia istället. Där dog det. Har inte köpt en lott sen dess... Men trav, Morran. Vi ska spela på trav. Sen går vi på solvalla på helgerna vettu.

henover said...

Man får se dem som förebilder :)

Stora Morran said...

Tackan: TRAV?! Är du galen? Gå omkring i solkiga träningsbyxor på Solvalla med fet ölmage och taskig skäggväxt är nog inte min kopp te direkt. Nej där betackar jag mej. Triss är bättre.

Malin: Japp de är mina morötter kan man säga.