Friday, March 16, 2007

Bryderi om broderi


Oh jesus jag igår hörde jag det perfekt tipset för mig. Jag älskar ju korsstygn och alla slags broderier. Men det är lite svårt med vad man ska brodera. Nu hörde jag en grej på Lantz i P1 om en hemsida ditt man skickar en bild och så gör de ett mönster till en och väljer garn.

http://www.dittmonster.se

Det var Nina Persson i Cardigans som hade broderat en bild av Dolly Parton. Jag såg det sen i förkväll. Ganska roligt.

Frågan är ju nu vilken bild jag ska brodera. Vad kan jag tänkas att ha användning för? Vad kommer att få sitta uppe. Det är inte mycket som passerar igenom det smala nålsögat direkt.

Om jag inte kommer på vad jag vill brodera kan jag ju alltid välja ett av de förbeställda. Zlatan, drottning Silvia eller kanske Paris Hilton. So very, very classy.

Hmm tål att tänkas på.


4 comments:

Lotta said...

Underbart! Jag vill göra! Varför inte skolfotot från 6:an? Men annars har du rätt - svårt att finna en bild som man vill ha... för det är ju också det, att en bild kan vara fin, men som broderi? Knivigt.

Anonymous said...

Har samma problem själv, gillar att handarbeta, men skulle typ aldrig sätta upp det hemma. Kom dock på en sak när jag läste ditt inlägg nu. Kanske skulle det funka att själv (eller låta kompetent vän) bildbehandla ett foto till pop-art-look och sen skicka in den bilden och få mönster gjort. Eller göra mänster själv genom att "pixla-till" bilden ordantligt. Och är det tvåfärgad pop-art blir ju inte garnvalet så svårt heller. Kanske borde prova själv innan jag tänker högt :-)

Anonymous said...

Skulle gärna ha en tröja med en broderad Reagan på tyvärr är inte handarbete min grej

Stora Morran said...

Tackan: Skolfotot från sexan. ha ha ha Det skulle var nåt det.

Karolina: Du det är säkert så de gör det.

Den tjocke konsulten: Hm jag du det vore nåt det. Du kanske kan be en god vän att kirra det åt dig.