Monday, March 05, 2007

El Helg

Min helg var nice. I fredags hängde jag hemma hos AM och sippade en flaska rött. Hon var så fredagstrött att hon inte orkade ta sig för mer. Efter några sms följde jag med Rosen och hans polare ut på ett enkelt glas. Någon timma efter midnatt kände även Morran att det kanske var nog med galej. Jag hämtade upp H i en taxi och sen vidare till Norr Mälarstrand.

På lördagen fikade jag med AM och tackan på Café Puck och efter det åkte jag hem till H och hängde lite med honom. Vi lagade god canneloni, drack lite vin och tittade på melodifestivalen. Och inte för att vara sån men; you may call me "le expert de schlager". Yes indeed! 5 rätt av 6, inte så illa alls. Efter min framgångssaga var jag så kaxig att jag knappt tro att det var sant när Sonja Aldén knäckte Uggla på slutet. Snopet!

Inte för att vara neggig mot Sonja men så roligt var det inte. Vi har sett de förut om man säger så. Snygg tjej i fin klänning sjunger ballad, knäpper på fläkten och sen är det klart. Snark! Med Uggla vet man iallafall vad man får. En liten, krullig, ettrig sak som sjunger och drygt och politiskt inkorrekt med en klassisk Uggla-melodi. H fick lite ont i magen och kunde inte riktigt förflytta sig ur soffan så jag gick själv till "kontoret" och hängde med AM, Tette och Ax. Tanken var nog att vi skulle ut men sen så blev klockan för sent och jag pallrade mig hem till H igen.

Igår fikade vi på Vurma och gick en promenad. Vi mötte upp lite vänner till honom och fikade lite till. På kvällen lagade vi sallad och såg på tv.

Lugnt och skönt.

5 comments:

Anonymous said...

Låter så nice. Känns inte som om det har gått ett halvår sedan jag skrev och sa att du skulle vänta och se hur livet skulle komma att se ut ett halvår framåt...Det var väl i höstas dock. Du var ledsen över det mesta. Nu är det tvärtom :-)

Säger bara..."Vad var det jag sa"...he he

Kram

Blancaflor said...

Det låter härligt! Du lyckas alltid träffa så mycket vänner på helgerna (och veckorna). Det låter supermysigt.

Stora Morran said...

Stina: Ja livet vänder oftast.

Blancaflor: Ja polarna är viktigast av allt. Har man bra vänner så ordnar sig allt.

odenplan.nu said...

Det är inte första ggn vi är på samma ställe samtidigt..Indiern på Söder, Teatergrillen in the past...nu Vurma i söndags...om det nu var Vurma vid Vasaparken...

Stora Morran said...

Shit kunde ha varit läskigt men jag var på Vurma på Hantverkargatan... men men nästan samma ställe.