Saturday, March 17, 2007

Freitag

Morran drabbades av en akut fredagströtthet igår. Jag har känt mig lite risig fram och tillbaka de sista veckorna men igår morse blommade allt upp i sköna halsflusssymptom. Trött, hängig och med glansiga ögon satt jag och tittade på klockan stup i kvarten på eftermiddagen. Jag och min kollega hade verkligen inte mycket att stå i. Jag sökte SEB-trainee efter påtryckningar från pappa.

Jag hade klänning och kände mig fredagsfin. Gick hem till H och lagade en fin fin fisksoppa. Sen begav vi oss till Scandic Anglais och mötte upp Tette, AM, Tackan och lite annat löst folk för ett litet after work glas.

Jesus, vad suits det var där då. Hundratals, tusentals kändes det som. Jag träffade lite gamla kollegor där det var kul. Vid 20.30 fick jag ett tryckande över pannan. Vi åkte hem och såg Masjävlar och poppade popcorn. Panschis-Morr!

Masjävlar är ändå bra.

"Undra vad det är för skit som ska hända idag då?"

3 comments:

Lotta said...

Mycket trevligt att se dig igår i alla fall Morran. Men dessa förkylningstecken hela tiden... jag blir tokig. Man känner sig aldrig helt frisk.

Kerstin said...

Ja, shit - jag gilar Masjävlar :)

Stora Morran said...

Tackan: Nej det är tjyven ingen trevligt tillstånd men får vara glad att man inte har löss. he he he

Kerstin: I like it too!