Monday, March 05, 2007

Hästmannen


Jag såg en så underhållande dokumentär igår. Den hette Hästmannen och handlade om Stig-Anders som levde sitt liv ensam med sina djur. Han brukar sin jord utan maskiner utan endast med hjälp av sina hästar. Han lever som de gjorde i början av seklet och han är ett verkligt orginal. Han bor inte långt ifrån Morrans sommarstuga och han pratar den bredaste och grötigaste småländskan som går att finna. Han kändes som en kvarleva från en Astrid Lindgren bok.

Det står på hemsidan att den som vill kan få komma till Stig Anders gård och jobba om man vill. Man får ingen lön och det är bäst om man tar med sig tält eller husvagn.

Min pappa vill typ att vi ska åka dit och hälsa på i sommar men det vill inte jag.

Jag tror jag är lite rädd för honom.


Så mycket skägg

No comments: