Tuesday, March 13, 2007

Sakna

Den här helgen har H varit i Milano med jobbet. Jag har spatserat omkring i hans lägenhet alldeles ensam. Jag trodde att jag skulle tycka det var ganska skönt. Jag tyckte det var lite skönt där en stund på lördagsmorgonen kanske men sen blev det lite ensamt.

Ja jag förstod liksom inte att jag skulle sakna honom så mycket som jag gjorde. Det var så länge sen jag vaknade upp en helg och hade ett fritt schema. Jag fick ringa runt och kolla om någon skulle hitta på nåt eller ville fika. Kändes skumt.

Sen var det tråkigt att ha söndagskväll för sig själv. Kolla på Colin Nutley film ensam. Laga mat till bara mig. Jag saknade honom på riktigt. Känns lite läskigt faktiskt.

Kanske är jag inte så opåverkad av honom som jag säger till alla att jag är.

Hmm tål att tänka på.

No comments: